Startup-Büros

Hier findest du eine Auswahl an Hubs, Coworking-Spaces und Büros speziell für Startups.

startup-hub

Alps Venture Capital GmbH
Im Klapperhof 7- 23, 50670 Köln
Startup
Clusterhaus was founded with the goal of creating a new kind of startup space that combines the benefits of your own private office with the networking opportunities of a co-working space. We call this Proworking.

While there are plenty of offices and co-working spaces scattered all over, there existed no infrastructure that combined the advantages of both at an affordable rate for young entrepreneurs.

The Clusterhaus was first established in the summer of 2012 and has since grown to become the largest tech center for startups in Germany, Austria, Slovakia and now Poland.

Clusterhaus offers very affordable rent and flexible leasing contracts for your startup. At Clusterhaus Cologne, rent starts at EUR 9 € per sqm and we have a minimum renting period of only six months. Our offices are located in Cologne's Friesenviertel - it does not get more central than that.
Picture

Given that this isn't a co-working space but your actual independent and private office, you're free to do with it what you please. Everything is no-frills, do-it-yourself. We provide you with an empty office space, it's your task to make it look like your dream office.
Picture

You're never alone. We offer a total of over 15,000 sqm of office spaces across all Clusterhauses where other entrepreneurs and startups are also based. We welcome tenants who value engaging and fun environments and strong peer-to-peer interaction.
Picture

We are strong believers that if you put hundreds of talented people under one roof, something magical will happen. We frequently organize networking opportunities to socialize and exchange passions.
Picture

As the Clusterhaus community and network grows, we will offer more educational programs and workshops in specific fields that add the most value to our tenants and the world.
Ready to take your startup to the next level? Click the Apply button and secure an on-site visit. Applications are on a first-come, first-serve basis.

Clusterhaus
, ,
STARTPLATZ
Im Mediapark 5
Inkubator
Der Startup Inkubator und Accelerator STARTPLATZ im Herzen der Rheinischen Gründerszene ist Treffpunkt und erste Anlaufstelle für innovative Startups und Unternehmen.

Auf rund 4.500 qm im Kölner Mediapark und 1.700 qm im Düsseldorfer Medienhafen entstand im STARTPLATZ ein Ökosystem, das aufstrebenden Startups und innovativen Unternehmen Raum zum Wachsen, Beratung & Coaching, Workshops & Events sowie Anschluss an das große Netzwerk bietet. Mehr als 150 Startups arbeiteten hier bereits an ihren Geschäftsideen, über 20 Millionen Euro wurden in sie investiert und es wurden mehr als 90 Teams im Accelerator-Programm gefördert. Gemeinsam mit Partnern aus dem Ökosystem bietet der STARTPLATZ zudem Konzernen und mittelständischen Unternehmen verschiedene Lösungsansätze aus der Startup-Welt, um die Digitalisierung und Innovationsprozesse erfolgreich umzusetzen und voranzutreiben. Neben dem Arbeiten am eigenen Projekt spielt die Vernetzung zu anderen Startups, Experten und Investoren hier eine bedeutende Rolle. Möglichkeiten hierfür schafft der STARTPLATZ viele, zum Beispiel bei regelmäßigen Experten-Sprechstunden, dem monatlichen Startup-Frühstück und BBQ sowie dem mittlerweile etablierten Rheinland-Pitch.

]